S čím vám můžeme pomoci?

Search

Zlepšení doručitelnosti emailů

Jak zajistit, aby vaše emaily byly doručeny příjemci

Reputace emailu označuje důvěryhodnost odesílatele emailu, kterou emailové služby vnímají na základě jeho chování při odesílání a kvality obsahu, mimo několika dalších faktorů. Každá emailová služba – včetně té, kterou používáte vy, a té, kterou používá váš příjemce – provádí tyto kontroly, aby zajistila, že zpráva není škodlivá a může být bezpečně doručena.

Pokud parametry reputace vaší zprávy nesplňují, můžete se setkat se zpožděním nebo problémy s doručením, například s tím, že emaily skončí ve složce nevyžádané pošty příjemce. Chcete-li to napravit, můžete použít opatření, která zlepší reputaci emailové domény, a to podle následujících kroků 👇

Krok 1 – Přidání emailových záznamů DNS

Kromě záznamů MX, které jsou pro fungování emailů naprosto nezbytné, existují další dva typy záznamů, které jsou pro doručitelnost emailů zásadní – záznamy SPF a DKIM:

  • Záznam SPF (zkratka pro Sender Policy Framework) umožňuje vlastníkům domén určit, které emailové servery jsou oprávněny odesílat emaily jejich jménem.
  • Záznam DKIM (zkratka pro DomainKeys Identified Mail) se používá k podepisování a ověřování pravosti emailů: zahrnuje přidání digitálního podpisu k odchozím emailům, který může emailový server příjemce ověřit.

Oba tyto záznamy jsou typu TXT a měly by být přidány do zóny DNS vaší domény. Hodnoty záznamů SPF a DKIM se liší například v závislosti na poskytovateli emailových služeb:

Krok 2 – Vylepšení předmětu emailu

Jednou z nejdůležitějších věcí, které ovlivňují doručitelnost emailů, je předmět zprávy. Dbejte na to, aby předměty byly relevantní pro vaše publikum a souvisely s obsahem zprávy.

Kromě toho byste se měli vyvarovat následujících věcí:

  • Chybně napsaná slova
  • Používání VŠECH VELKÝCH PÍSMEN
  • Slova „Test“, „Check“ nebo podobná slova
  • Fráze jako „Otevři to“, „Přečti si mě“, „Naléhavé“ nebo podobné
  • Náhodná písmena nebo číslice, stejně jako používání speciálních znaků (jako %^>)

Další doporučení:

  • Snažte se psát kratší předměty, ale používejte více než jedno slovo, např. nepište pouze „Ahoj“
  • Nenechávejte předmět prázdný
  • Odstraňte z odpovědí na zprávy text „Re:“

Tímto způsobem bude váš předmět pozitivněji přijat jak poštovními službami, tak příjemci.

Krok 3 – Vylepšení obsahu zprávy

Ve zprávě by jste měli mít obsaženo dostatek relevantního textu a vyvarovat se zasílání čistě obrázkových emailů.

Krok 4 – Přílohy

Vyvarujte se zasílání příloh v zaheslovaných archívech. Pokud zasíláte dokument používejte formát .pdf. Pokud zasíláte soubory kde jsou obsaženy makra (Word, Excel) tak může nastat problém při doručení.

Krok 5 – Správné nastavení data a času

Ujistěte se zda máte na zařízení ze kterého odesíláte email (PC, notebook, telefon) nastaveno aktuální datum a čas.

Krok 6 – Otestujte své zprávy

Po provedení předchozích kroků můžete pomocí jediného nástroje zkontrolovat emaily podle několika reputačních algoritmů. Jediné, co musíte udělat, je:

  1. Přejděte do aplikace Mail-Tester a získejte testovací adresu příjemce.
  2. Na testovací adresu odešlete ze svého emailového účtu zprávu se stejným předmětem a obsahem, jaký byste poslali kterémukoli z běžných příjemců.
  3. Vraťte se na stránku Mail Testeru a klikněte na možnost Zkontrolovat skóre.
  4. Přejděte dolů na stránku s výsledky a rozbalte jednotlivé části, abyste našli konkrétní doporučení pro zlepšení doručitelnosti.